Martin Thorborg

I bogens kapitel 2, “Etableret forlag eller selvudgivelse – hvilken type er du?”, kan du læse om Martin Thorborg, som har haft succes som selvudgiver. Hans case går ind under temaet: Salg fra egen platform.

 

Martin Thorborg er passioneret serieiværksætter, som lever og ånder for at starte nye virksomheder op. Han blev kendt for at være medstifter af firmaet Jubii i 1995, og har efterfølgende de sidste mange år forsøgt at hjælpe andre iværksættere, bl.a. via hans YouTube kanal med over 2,7 millioner visninger, hvor han aktivt uploader gode råd om iværksætteri. Martin Thorborg udgav i 2007 bogen “Iværksætter til jeg dør”, en kombination af biografi, erfaringsantologi og kontant iværksætterhåndbog, som ved hjælp af sponsorater udkom udenom den etablerede forlags- og boghandlerbranche. Bogen har til dags dato solgt omkring 15.000 eksemplarer. I 2009 udkom e-bogen “E-Pusher”, en guide til den optimale e-handel. Den solgte han, i tråd med bogens credo, direkte fra sin egen online platform, som en af pionererne inden for salg og distribution af e-bøger. Han har turdet tage en høj pris for sin e-bog, fordi den med implementeringen af billeder, videoer og links til onlineressourcer, grænser til et online-kursus. Med en snitpris på kr. 1.200 er bogen “E-Pusher” blevet til en god forretning. I 2019 udgav han så bogen “Fra led til leder”, og endnu en gang valgte Martin Thorborg at sælge sine bøger uden om den etablerede boghandel. Som selvudgiver er han et interessant eksempel på en person med en voldsom gejst, knapt med filter, og en snært af frygtløshed. En, som tør satse på egne evner og gode relationer, og gå ukonventionelle veje.

 

Læs hele interviewet med Martin Thorborg i Kapitel 2: Etableret forlag eller selvudgivelse – hvilken type er du? Du kan købe kapitlet enkeltvis, eller hele bogen som hæftet bog eller e-bog her på siden.

0
    0
    Din kurv
    Din kurv er tomRetur til webshoppen