Gitte Meyer Madsen

PR-rådgiver på bogen “Få den ud! Sådan udgiver du din egen bog” er Gitte Meyer Madsen. Bliv bedre kendt med hende her.

 

Mit navn er Gitte Meyer Madsen, og jeg ejer og driver pr- og kommunikationsbureauet Meyer Medier. Jeg er uddannet journalist og har solid erfaring fra begge sider af det redaktionelle skrivebord. Først fra TV 2 Lorry, hvor jeg i mange år arbejdede som studievært, redaktør, reporter og siden som Presseansvarlig i den danske udviklingsorganisation BØRNEfonden. Jeg har stor erfaring med at producere tekster til virksomheder og NGO’er – såsom:

  • Artikler til magasiner
  • PR
  • Medietræning
  • Ghostwriting
Garant for effektivt pressearbejde

Selv om mange synes det er dyrt at udgive sin egen bog, og derfor vælger selv at stå for PR-indsatsen, ved de færreste (for hvor skulle de vide det fra), hvor tidskrævende det er, samt hvor afgørende det er at gribe det rigtigt an ift. at målrette hvert enkelt pitch til det enkelte medie, kontakte de rigtige personer på de enkelte medier, gøre det på det rette tidspunkt – og så er opfølgningsdelen også bare supervigtig.

Når du vil trænge igennem mediemuren, er det afgørende, at du er skarp på dit budskab, kender formålet med din kommunikation og ved, hvilken målgruppe du ønsker at ramme. Al henvendelse til pressen skal være gennemtænkt, præcis og tilpasset det relevante medie. Ellers er redaktøren hurtigt videre. Som virksomhed eller organisation kan du hurtigt ende i kategorien ’reklame’, hvis ikke du byder ind med en historie, der vil andet end at profilere din virksomhed. Uden et trænet øje er det svært at se, hvad journalister definerer som en god historie – og lige så svært er det at vinkle og skære historien, så den fænger. Det er en af grundene til, at du skal alliere dig med mig.

Jeg står gerne for PR-indsatsen, men rådgiver dig også gerne om, hvordan du gør det bedst, hvis du selv ønsker at kaste dig ud i det.

0
    0
    Din kurv
    Din kurv er tomRetur til webshoppen